Hva er grunnen til at verdens beste kjøpmenn bruker ledlys-reklame?

People buying fast-food from McDonald's Restaurant

Som kunde kan vi diskutere om de selger gode burgere, men som forretningskonsept kan vi ikke bli annet enn imponert. Mcdonald´s selger 75 burgere i i sekundet, de omsetter for 24 billioner dollar, firmaet har over en million ansatte bare i USA, og logoen er mer kjent enn det hellige kors.

Burgerkjeden vet hva som fungerer, og de tester og måler for å forbedre marginene. Det vi ser i alle utsalgene er led-lys. Over disken har de plassert lys-skilt på rekke og rad. Her fokuserer de på å selge mer av det de selger mye av. Resultatene taler for seg selv. Kort sagt er konseptet et lysende monument over effektiv forretning og kommunikasjon.

Bruker du øynene vil du se at dyktige forretningsfolk over hele verden har ledlys som en del av sin strategi. Spesielt der du trenger høy omsetning på små flater er ledlys obligatorisk. Se bare på flyplasser. Titusener av kunder ledes forbi taxfree utsalg for å nå sine mål. Underveis blir de møtt av Budweiser, Samsung og Nike. Og alle hilser fra glitrende skjermer.

This is it! Årsaken er like overbevisende som enkel. Det er superlønnsomt. Regner du på det vil du se at kostnaden er latterlig lav. For de fleste et par kroner per dag.

Dette innlegget ble publisert i Blogginnlegg. Bokmerk permalenken.