Skiltingen er din egen stille selger og må reflektere brandet ditt.
Håndskrevne skilt er hovedsakelig tabu. Det å fremstå profesjonelt er alt når det gjelder butikken din, og det samme gjelder skiltingen din.
Det er i hovedsak fire forskjellige typer skilt:
1) Salgsfremmende skilt: For prisavslag, events eller spesialtilbud.
2) Lokasjons-skilt: Retningsgivende skilt til spesielle avdelinger.
3) Institusjonelle skilt: Butikk policy, veldedige events, etc.
4) Informasjonsskilt: Til produktrelaterte egenskaper. fordeler/priser.
Vurder følgende ideer når du lager din neste skiltkampanje:
· Lag skiltene din kort og grei. Du har 3 sekunder på å fortelle kunden din hva du ønsker de skal vite.
· Utarbeid skiltene dine slik at de har en gjenkjennende stil mht. farge, størrelse og type. Og sørg for at layout er har gjenkjennende elementer.
· Benytt egenskap/fordel/pris skilt.
· Sett kun opp positive policy skilt. Om det er negativt, endrer du det eller avstår fra å poste det.
· Si «Spar 100, isteden for «10% avslag». Dette er normalt mye mer effektfullt.