Skilting den stille selgeren

Skiltingen er din egen stille selger og må reflektere brandet ditt.

Håndskrevne skilt er hovedsakelig tabu. Det å fremstå profesjonelt er alt når det gjelder butikken din, og det samme gjelder skiltingen din.

advarsel-skilt

Det er i hovedsak fire forskjellige typer skilt:

1) Salgsfremmende skilt: For prisavslag, events eller spesialtilbud.
2) Lokasjons-skilt: Retningsgivende skilt til spesielle avdelinger.
3) Institusjonelle skilt: Butikk policy, veldedige events, etc.
4) Informasjonsskilt: Til produktrelaterte egenskaper. fordeler/priser.

Vurder følgende ideer når du lager din neste skiltkampanje:

·  Lag skiltene din kort og grei. Du har 3 sekunder på å fortelle kunden din hva du ønsker de skal vite.
·  Utarbeid skiltene dine slik at de har en gjenkjennende stil mht. farge, størrelse og type. Og sørg for at layout er har gjenkjennende elementer.
·  Benytt egenskap/fordel/pris skilt.
·  Sett kun opp positive policy skilt. Om det er negativt, endrer du det eller avstår fra å poste det.
·  Si «Spar 100, isteden for «10% avslag». Dette er normalt mye mer effektfullt.

Dette innlegget ble publisert i Blogginnlegg. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *